- Selkokulttuuri
We wish you a happy festive season, in selkokieli
"Joulupuu on rakennettu" on Selkokulttuurin ensimmäinen tuotanto. Laulu on perinteinen suomalainen joululaulu. Maija Kühn teki lauluun uudet sanat. Taiteilijaduo Sandhja Kuivalainen ja Ville Syrjäläinen esittävät kappaleen omalla musiikkivideollaan.
Selkokulttuuri is delighted to share our very first production! A special commission presents a popular Finnish Christmas song "Joulupuu on rakennettu". Maija Kühn adapted the lyrics and artists Sandhja Kuivalainen and Ville Syrjäläinen created a beautiful music video.
Enjoy & sing along!
Lyrics
Joulupuu on rakennettu, joulu on jo ovella. Namusia ripustettu ompi kuusen oksilla.
Kuusen pienet kynttiläiset valaisevat kauniisti. Ympärillä lapsukaiset laulelevat sulosti.
Adapted lyrics
Joulukuusi koristeltu
joulu on jo ovella,
karkkejakin ripustettu
meidän kuusen oksilla.
Kuusessa on kynttilöitä
ne luovat meille valoa,
lapset kuusen ympärillä
tuovat meille iloa.